ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
SYSTEMU POJAZD I KIEROWCA

Regulamin portalu www.esp.pwpw.pl z dnia 01.10.2024 r.

Rozdział 1

Postanowienia Ogólne

    §1. Postanowienia wstępne

  1. Portal ESP służy do składania elektronicznych wniosków w sprawach dotyczących wydawania uprawnień do kierowanie pojazdami i rejestracji pojazdów. Wnioski należy kierować do urzędów właściwych ze względu na miejsce zamieszkania. Jeżeli właściwy urząd nie znajduje się na liście dostępnych oznacza to, że wniosek nie może być złożony.
  2. Portal www.esp.pwpw.pl jest własnością Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Sanguszki 1, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000062594, NIP: 525 000 10 90, tel.: (22) 235 20 00, e-mail: pwpw@pwpw.pl i prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu.
  3. Regulamin Portalu określa prawa i obowiązki stron umowy o świadczenie usług realizowanych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej pod adresem https://www.esp.pwpw.pl/
  4. Regulamin Portalu jest regulaminem, w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, z późn. zm.).
  5. Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Portalu. Warunkiem koniecznym do korzystania z Portalu www.esp.pwpw.pl jest akceptacja postanowień Regulaminu i przestrzeganie jego postanowień.
  6. Użytkownik może nabywać za pośrednictwem Portalu Usługi dla siebie oraz dla osób trzecich.
  7. Jeżeli Użytkownik korzysta z Portalu w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, czyni to w ramach upoważnienia udzielonego mu przez osobę lub podmiot trzeci, której czynność dotyczy, a Usługodawca nie jest stroną w tym zakresie i nie odpowiada za działania Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego. Użytkownik korzysta z Portalu na własny rachunek.
  8. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych i kompletnych danych i ich aktualizowania w Portalu.
  9. PWPW nie ponosi odpowiedzialności za dane, które zostały błędnie wprowadzane przez Użytkownika, a w szczególności za szkody wyrządzone osobom trzecim w związku z korzystaniem przez nich z udostępnionych informacji.
  10. Portal akceptuje załączniki do elektronicznych wniosków przesyłane w formatach JPG/JPEG lub PDF.. Portal nie akceptuje plików potencjalnie niebezpiecznych zawierających wirusy i/lub tzw. złośliwe oprogramowanie.
  11. Dokument elektroniczny opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego, po wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego PWPW otrzymuje urzędowe poświadczenie odbioru, które jest udostępniane nadawcy w Portalu.

§2 Definicje

Wyrażenie pisane wielką literą, które zostało zdefiniowane, należy rozumieć w następujący sposób:

  1. Administrator lub/i Usługodawca- Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. z siedzibą w Warszawie;
  2. Cookies - krótka informacja tekstowa lub niewielki plik, wysyłany za pomocą serwera obsługującego Portal i zapisywany po stronie Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego (komputer, tablet, telefon, itp.);
  3. Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, w godzinach od 7.00 do 15.00;
  4. ESP – elektroniczna skrzynka podawcza systemów Pojazd i Kierowca należących i utrzymywanych przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych, wykorzystywana do elektronicznej komunikacji z Urzędami
  5. Hasło – ciąg znaków (literowych, cyfrowych, innych) służący do uzyskiwania dostępu do Konta, znany jedynie Użytkownikowi Zarejestrowanemu;
  6. Konto – konto indywidualne (osoby fizycznej) lub osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, z siedzibą w Polsce (konto firmowe); miejsce w serwisie, dostępne dla Użytkownika Zarejestrowanego, dostępne po zalogowaniu (podaniu loginu i hasła);
  7. Login – adres e-mail wskazany przez Użytkownika Zarejestrowanego w momencie dokonania Rejestracji;
  8. System płatności– podmiot zewnętrzny, z którym Usługodawca podpisał umowę na obsługę płatności elektronicznych (internetowych);
  9. Portal– portal internetowy www.esp.pwpw.pl będący systemem stron www umieszczonych na serwerze Usługodawcy i udostępniony za pośrednictwem Internetu; stanowi zbór dokumentów, plików, skryptów oraz innych rozwiązań połączonych relacyjnie;
  10. Partner – podmiot zewnętrzny współpracujący z Usługodawcą w celu świadczenia Usług Portalu;
  11. Profil kandydata na kierowcę (PKK) – elektroniczny zestaw danych identyfikujących i opisujących osobę ubiegającą się o wydanie dokumentu stwierdzającego posiadanie uprawnienia do kierowania pojazdami utworzony, udostępniany, aktualizowany i archiwizowany w systemie teleinformatycznym służącym do wydawania uprawnień do kierowania pojazdami;
  12. Profil kierowcy zawodowego (PKZ) – elektroniczny zestaw danych identyfikujących i opisujących osobę ubiegającą się o wpis w prawie jazdy kodu 95, wydanie świadectwa kwalifikacji zawodowej i karty kwalifikacji kierowcy, zawierający informację o wykonaniu badań lekarskich i psychologicznych, utworzony, udostępniany, aktualizowany i archiwizowany w systemie teleinformatycznym służącym do wydawania uprawnień do kierowania pojazdami;
  13. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług realizowanych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej pod adresem https://www.esp.pwpw.pl/
  14. Rejestracja – jednorazowa czynność polegająca na założeniu przez Użytkownika Konta, dokonana za pomocą formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę w Portalu, zakończona aktywowaniem Konta przez Użytkownika;
  15. Skrzynka e-mail – elektroniczna skrzynka pocztowa charakteryzująca się indywidualnym adresem internetowym danej osoby (adres e-mail), za pośrednictwem której dana osoba może wysyłać i odbierać, przechowywać wiadomości i inne dane w ramach usługi poczty elektronicznej;
  16. Umowa – umowa cywilnoprawna, której przedmiotem jest nieodpłatne lub odpłatne świadczenie przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego Usług przy użyciu Portalu;
  17. Umowa Konta – umowa cywilnoprawna, której przedmiotem jest nieodpłatne umożliwienie przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika Zarejestrowanego założenia i zarządzania Kontem przy użyciu Portalu;
  18. Urząd – jednostka administracji samorządowej odpowiedzialna za realizowanie spraw związanych w wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami i rejestracji pojazdów;
  19. Usługi – usługi, o których mowa w § 3 Regulaminu, świadczone przez Usługodawcę lub Partnerów Usługodawcy drogą elektroniczną, przy pomocy Portalu, w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie;
  20. Użytkownik - każda osoba fizyczna lub prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej bądź podmiot administracji publicznej, zarejestrowana w ESP PiK.
  21. WORD – każdy wojewódzki ośrodek ruchu drogowego, w tym każdy Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego, Dolnośląski Ośrodek Ruchu Drogowego, Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego, Zachodniopomorski Ośrodek Ruchu Drogowego;
  22. Zamówienie – złożone przez Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego oświadczenie woli o zamówieniu Usługi złożone przy wykorzystaniu Portalu.

Rozdział 2

Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną

§3. Rodzaje Usług dedykowanych Użytkownikowi

Usługi oferowane przez Usługodawcę za pośrednictwem Portalu obejmują:

1 Umożliwienie przeglądania i odczytywania przez Użytkowników materiałów zamieszczanych w Portalu;

2 Umożliwienie złożenia elektronicznego wniosku wraz z załącznikami oraz wniesienie opłaty za czynności urzędowe w sprawach:

• Przywrócenie cofniętego uprawnienia - Pozwolenie tramwajowe

• Przywrócenie cofniętego uprawnienia - Prawo jazdy

• Wydanie międzynarodowego prawa jazdy

• Wydanie pozwolenia tramwajowego

• Wydanie prawa jazdy

• Wydanie prawa jazdy przed upływem okresu orzeczonej kary zakazu prowadzenia pojazdów, za pośrednictwem jednostki, która je wydała za granicą

• Wydanie wtórnika pozwolenia tramwajowego

• Wydanie wtórnika prawa jazdy

• Wymiana dokumentu na podstawie art. 150 ustawy Prawo o ruchu drogowym

• Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą bez sprawdzania kwalifikacji

• Wymiana wojskowego dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania pojazdem

• Zwrot zatrzymanego pozwolenia tramwajowego

• Zwrot zatrzymanego prawa jazdy

• Wymiana prawa jazdy

• Wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi

• Przedłużenie ważności zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi

• Rejestracja pojazdu

• Rejestracja czasowa pojazdu

• Wyrejestrowanie pojazdu

• Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

• Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego

• Zgłoszenie zbycia pojazdu

• Wymiana dowodu rejestracyjnego

• Wymiana tablic rejestracyjnych/ZL

• Zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego/pozwolenia czasowego

• Wydanie zaświadczenia dot. zagubionego dowodu rejestracyjnego

• Inny wniosek związany z rejestracją

• Zgłoszenie nabycia pojazdu

§4. Płatność elektroniczna

  1. Wszystkie płatne Usługi dostępne w Portalu, Użytkownik może opłacić przy pomocy płatności elektronicznych, obsługiwanych przez System płatności.
  2. Portal umożliwia Użytkownikowi dokonanie płatności elektronicznej w związku ze składanym wnioskiem. Z opcji wnoszenia elektronicznej opłaty korzystają wybrane urzędy.
  3. Użytkownik może dokonać opłaty za pomocą metod płatności udostępnianych przez System Płatności. W zależności od wybranej metody płatności, czas oczekiwania na realizację Usługi zależy sposobu rejestracji transakcji przez systemy poszczególnych banków i jest niezależne od Administratora.
  4. Wysokość opłat za wykonanie czynności urzędowych wynika bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa, tym samym zmiana wysokości opłat za wykonanie ww. czynności urzędowych jest niezależna od Administratora.
  5. Potwierdzenie o powodzeniu transakcji za usługi otrzyma drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail. Potwierdzenie będzie też dostępne po zalogowaniu się do Konta w Portalu.

§5. Płatności

1. Użytkownik ma do wyboru płatności aktualnie udostępnione i obsługiwane przez System płatności. Wpłacone przez niego pieniądze trafiają bezpośrednio na rachunek bankowy wybranego urzędu. Administrator Portalu nie bierze udziału w transferze kwoty wpłaconej przez Użytkownika.

§6. Zwroty

1. W przypadku, kiedy Użytkownik zrezygnuje z realizacji Usługi, która związana jest z dokonaniem płatności, przysługuje mu prawo do zwrotu wniesionej opłaty. W takiej sytuacji Użytkownik zobowiązany jest do kontaktu z urzędem, do którego trafiły jego pieniądze, w celu zawnioskowania o zwrot opłaty.

Rozdział 3

Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną

§7. Warunki zawarcia Umowy Konta

  1. Umowę Konta mogą zawrzeć osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, działając w imieniu własnym lub na podstawie upoważnienia, zgodnie z § 1 ust. 6 Regulaminu oraz osoby prawne
  2. Warunkiem zawarcia Umowy Konta jest:

  • rejestracja w Portalu,
  • spełnienie warunków technicznych potrzebnych do korzystania z Portalu, o których mowa w § 10 poniżej.

  1. Rejestracja wymaga uzupełnienia przez Użytkownika, który zamierza założyć Konto, właściwego formularza zamieszczonego w Portalu.
  2. Po skutecznym dokonaniu Rejestracji, Usługodawca potwierdza założenie Konta w Portalu wysyłając do Użytkownika wiadomość e-mail na podany przez Użytkownika podczas dokonywania Rejestracji adres e-mail. Umowa Konta zostaje zawarta z chwilą aktywowania konta po otrzymaniu wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym.
  3. Umowa Konta zawierana jest na czas nieokreślony i może zostać rozwiązana w każdym czasie, zgodnie z § 8 Regulaminu.

§8. Warunki rozwiązania Umowy Konta

  1. Zarówno Użytkownik, jak i Usługodawca mogą rozwiązać Umowę Konta.
  2. Użytkownik dokonuje rozwiązania Umowy Konta poprzez samodzielne usunięcie Konta za pomocą zamieszczonej w Portalu aplikacji („Usuń Konto”). Skutkiem usunięcia Konta przez Użytkownika jest brak możliwości zalogowania się do Konta, a także usunięcie zapisanych w nim danych.
  3. Usługodawca dokonuje rozwiązania Umowy Konta poprzez wysłanie na adres e-mail podany przez Użytkownika podczas Rejestracji informacji o planowanym usunięciu Konta w terminie 14 (słownie: czternastu) dni przed planowaną datą usunięcia Konta. Usługodawca może rozwiązać Umowę Konta w przypadku:
  • naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu,
  • powzięcia przez Usługodawcę uzasadnionych, wiarygodnych informacji, że login Konta jest sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, narusza dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy,
  • umieszczania przez Użytkownika na Koncie lub Portalu treści niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa,
  • wykorzystywania przez Użytkownika Usługi niezgodnie ze jej przeznaczeniem,
  • usunięcia przez Użytkownika adresu poczty elektronicznej, który był użyty do założenia Konta,
  • otrzymywania przez Usługodawcę powtarzających się komunikatów o przepełnieniu skrzynki poczty elektronicznej Użytkownika, uniemożliwiającym dalsze świadczenie Usług.

  1. Użytkownik może także wypowiedzieć Umowę Konta w trybie postanowienia § 31 ust. 5 Regulaminu.

§9. Prawo odstąpienia od Umowy lub Umowy Konta

  1. Prawo odstąpienia od Umowy lub Umowy Konta przysługuje Użytkownikowi, który jest konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
  2. Użytkownik w terminie 14 dni od zawarcia Umowy lub Umowy Konta może odstąpić od tej Umowy lub Umowy Konta bez podania przyczyn, składając odpowiednie oświadczenie i wysyłając je na adres e-mail: esp.pik@pwpw.pl Do zachowania 14 dniowego terminu wystarczy wysłanie podpisanego oświadczenia przed jego upływem.
  3. Odstąpienie przez Użytkownika lub Umowy Konta nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami po jego stronie, a w szczególności z obowiązkiem ponoszenia jakichkolwiek opłat. W razie odstąpienia przez Użytkownika Umowy Konta, Umowę Konta uważa się za niezawartą.
  4. Usługodawca niezwłocznie prześle Użytkownikowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Konta.
  5. W przypadku, gdy Użytkownik lub Użytkownik Zarejestrowany wyraził wyraźną i uprzednią zgodę oraz został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia Usługi, że po jej wykonaniu utraci prawo odstąpienia od Umowy, Użytkownikowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy po wykonaniu Usługi.

Rozdział 4

Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

§10. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania przez Użytkownika z Portalu

1. Warunkiem koniecznym do korzystania z Portalu jest posiadanie przez Użytkownika urządzenia umożliwiającego:

  • dostęp do sieci Internet,
  • przeglądanie zasobów Internetu,
  • wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej.

2. Ponadto wymagane jest posiadanie przez Użytkownika sprawnej Skrzynki e-mail zapewniającej możliwość łączenia i wymiany danych z systemem, o którym mowa w ust. 1 powyżej.

§11 Zamieszczanie i udostępnianie treści przez Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego w ramach Portalu

1. Użytkownik zobowiązuje się przekazywać wyłącznie dane, które są prawdziwe i nie wprowadzają w błąd, nie naruszają przepisów obowiązującego prawa, w tym praw własności intelektualnej oraz dóbr osobistych.

2. Użytkownik zobowiązuje się nie dokonywać prób uzyskania dostępu do Konta innego Użytkownika Zarejestrowanego.

Rozdział 5

Przetwarzanie danych osobowych

§12. Ochrona danych osobowych

1. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej RODO PWPW S.A informuje, że:

  • Administrator danych. Administratorem Państwa danych osobowych jest PWPW S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: 00-222 Warszawa ul. Sanguszki 1.

  • Dane kontaktowe. Z Administratorem można się skontaktować: listownie: ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa; elektronicznie na adres: pwpw@pwpw.pl; telefonicznie: centrala 22 235 20 00.

  • Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się we wszystkich kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych oraz sposobu realizacji przysługujących osobom fizycznym praw za pomocą e-mail: iod@pwpw.pl lub pisemnie pod adresem siedziby administratora.

  • Szczegółowe informacje dot. IOD znajdują się na stronie www.pwpw.pl w zakładce kontakt.

Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych

1. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane będą przetwarzane w celach:

  • świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Serwisie, w szczególności w celu umożliwienia korzystania z usług wymagających logowania w Serwisie (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);

  • realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

  • kierowania do użytkownika informacji handlowych dotyczących PWPW S.A. (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

  • informowania o oferowanych produktach, usługach i przedsięwzięciach, w ramach prowadzonego marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem w szczególności poczty elektronicznej i innych środków telekomunikacyjnych (art. 6 ust. 1 lit. a) oraz art. 172 ustawy prawo telekomunikacyjne;

  • komunikacji i załatwienia sprawy drogą korespondencji e-mailowej, (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);

  • w celach statystycznych i analitycznych oraz dochodzenia roszczeń bądź ochrony praw Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Prawa osoby, której dane dotyczą

1. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:

  • prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

  • prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych, w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

  • prawo do żądania usunięcia danych osobowych;

  • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

  • w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Państwu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych;

  • w zakresie, w jakim podstawa przetwarzania danych osobowych jest zgoda przysługuje Państwu prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

  • w zakresie, w jakim Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług lub przetwarzane na podstawie zgody przysługuje Państwu, także prawo do przenoszenia danych.

  • w celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Ochrony Danych.

Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

2. Okres, przez który dane będą przetwarzane:

  • Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres 14 dni od daty usunięcia konta przez użytkownika, w przypadku realizacji obowiązków ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości nie krócej niż 6 lat,

  • o w przypadku dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń – zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w przypadku wyrażonej zgody – do momentu jej wycofania.

Odbiorcy danych

1. Państwa dane mogą być przekazywane w szczególności:

  • organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na administratorze obowiązków,

  • o osobom upoważnionym przez administratora oraz podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, m.in.: podmiotom współpracującym z PWPW S.A., w szczególności w zakresie: obsługi IT, usług serwisowych, usług prawniczych i audytorskich, płatności elektronicznych.

Profilowanie

1. W oparciu o Państwa dane osobowe, administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji, w tym nie dokonuje zautomatyzowanego profilowania (profilowanie oznacza przetwarzanie danych osobowych polegające na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy, sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się). Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

1. Państwa dane osobowe nie są przekazywane do odbiorców w państwach trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) oraz innych organizacji międzynarodowych

Obowiązek i dobrowolność podania danych

1. Podanie danych osobowych w celu zawarcia umowy i skorzystania z usług oferowanych na Portalu jest konieczne, w przypadku wyrażenia zgody – jest dobrowolne.

Pliki Cookies

1. Administrator wykorzystuje pliki cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W tym celu Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w urządzeniu, na którym Użytkownik korzysta z usług Portalu.

2. Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują

  • pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji,
  • uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji,
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa,
  • sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych,
  • trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej,
  • pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych, w tym cookies Google Analytics. Są to pliki wykorzystywane przez firmę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu). Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.

§13 Prawa autorskie

1. Portal, jak również materiały w nim zawarte w postaci tekstów, zdjęć, grafik, wykresów, materiałów video, materiałów multimedialnych, podlegają ochronie przewidzianej w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2509 z późn. zm.), ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 386 z późn. zm.), ustawie z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1170 z późn. zm.).

2. Poprzez korzystanie z utworów lub baz danych udostępnionych w Portalu Użytkownicy nie nabywają żadnych praw ani też nie uzyskują licencji do tych utworów lub baz danych.

3. Użytkownicy mogą korzystać z Portalu oraz materiałów w nim zamieszczonych wyłącznie w ramach dozwolonego użytku przewidzianego w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawie o ochronie baz danych.

Rozdział 6

Tryb postępowania reklamacyjnego

§14. Postępowanie reklamacyjne

  1. Reklamacje dotyczące działania Portalu i korzystania z Usług, Użytkownicy i/lub Użytkownicy Zarejestrowani mogą składać wysyłając korespondencję w formie pisemnej pod adres: Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. (Helpdesk), ul. Rodziny Hiszpańskich 6, 02 685 Warszawa, a korespondencję elektroniczną pod adres poczty elektronicznej esp.pik@pwpw.pl (całodobowo) w tytule wiadomości wpisując „REKLAMACJA”, jak również telefonując w Dni Robocze w godzinach 7.00 15.00 pod numer telefonu (22) 464 79 99.

  2. Składając reklamację Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Portalu lub świadczoną Usługą oraz – jeżeli Reklamacja jest związana z płatnością – potwierdzenie dokonania płatności.

  3. Reklamacja może zostać złożona w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym Użytkownik dowiedział się o powstaniu nieprawidłowości. Reklamacja złożona po ww. terminie nie zostanie rozpoznana, o czym Użytkownik zostanie niezwłocznie i pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail (w zależności od formy zgłoszenia reklamacji) poinformowany. Powyższe nie uchybia prawu do dochodzenia stosownych roszczeń na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

  4. Usługodawca ustosunkowuje się do reklamacji Użytkownika w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji wraz z opisem niezgodności. W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii biegłego bądź przedstawiciela banku lub dostarczenia przez Użytkownika dodatkowych informacji, termin do ustosunkowania się Usługodawcy ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Portal takiej opinii/niezbędnych materiałów. W przypadku wydłużenia się terminu rozpatrywania reklamacji Użytkownik zostanie o tym niezwłocznie powiadomiony pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail (w zależności od formy zgłoszenia reklamacji).

  5. O wynikach rozpatrzenia reklamacji Usługodawca niezwłocznie i pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail (w zależności od formy zgłoszenia reklamacji) poinformuje Użytkownika.

  6. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, koszty związane z jej rozpatrzeniem lub usunięciem niezgodności, ponosi Usługodawca.

  7. W sytuacji nieuwzględnienia reklamacji, Użytkownikowi przysługuje prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w sprawach konsumenckich, w szczególności zwrócenie się do rzecznika konsumentów.

§15. Wyłączenie odpowiedzialności

  1. Indywidualne ustawienia urządzenia Użytkownika np. komputera, monitora lub łącza internetowego, powodujące błędne lub zniekształcone działanie Portalu lub Usług lub przeprowadzenie operacji płatności elektronicznej za Usługi, nie mogą być podstawą reklamacji.

  2. Usługodawca nie odpowiada za czynności innych niż Usługodawca podmiotów, jeżeli te czynności związane są z realizacją Usług, w tym organów administracji publicznej bądź zaniechanie dokonania takich czynności w toku postępowania.

  3. Usługodawca ma prawo czasowo zablokować dostęp do Portalu i Konta w związku z koniecznością przeprowadzenia prac konserwacyjnych systemu informatycznego.

  4. Usługodawca ma prawo czasowo zablokować dostęp do Portalu i Konta ze względów bezpieczeństwa, w tym nieprawidłowego korzystania z Portalu i Konta, wystąpienia okoliczności, które mogłyby narazić na szkodę interesy Użytkownika lub Usługodawcy na czas niezbędny do usunięcia występujących zagrożeń lub nieprawidłowości.

  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie przez Użytkownika z Portalu lub Konta, w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

  6. Administrator nie jest odpowiedzialny za szkody poniesione przez Użytkownika wynikające z zagrożeń występujących w sieci Internet.

  7. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za czynności realizowane w ramach Portalu skutkujące złożeniem oświadczenia woli. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy wykonania czynności zleconych przez Użytkownika, gdy zaistniałe okoliczności uzasadniają wątpliwości co do ich autentyczności i autoryzacji lub zgodności z przepisami prawa.

Rozdział 7

Postanowienia końcowe

§16. Tryb zmiany Regulaminu

1. PWPW S.A. jest uprawniona do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uważa się:

  • wprowadzenie nowych przepisów prawnych oraz uchylenie lub zmiana przepisów prawnych już obowiązujących mających wpływ na świadczenie Usług przez Usługodawcę lub funkcjonowanie Portalu,
  • dostosowanie Regulaminu do koniecznych zmian wprowadzanych w systemie informatycznym jak również związanych ze zmianą zakresu świadczonych Usług,
  • zaprzestanie prowadzenia Portalu przez Administratora lub zmiany Administratora.

2. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie Usługodawca poinformuje o tym Użytkowników poprzez opublikowanie na łamach Portalu ogłoszenia z informacją o zmianie i adresem strony internetowej, na której publikowany jest Regulamin.

3. Jeżeli zmiana Regulaminu ma wpływ na zawartą z Użytkownikiem Umowę Konta lub wywołuje skutek po upływie 14 (czternastu) dni od powiadomienia o zmianie Regulaminu Użytkownika będącego stroną ww. umowy, o ile wcześniej Użytkownik nie oświadczy, że tę umowę wypowiada.

4. informacja o zmianie Regulaminu Usługodawca przesyła Użytkownikowi na adres Skrzynki e–mail wskazany w trakcie procesu rejestracji jako Login Użytkownika.

5. Użytkownik, którego Usługodawca powiadomił o zmianie Regulaminu, może w terminie 14 (czternastu) dni od otrzymania powiadomienia wypowiedzieć Umowę Konta, składając oświadczenie na piśmie lub wysyłając je w formie mailowej na adres e-mail: esp.pik@pwpw.pl Umowa wypowiedziana w tym trybie rozwiązuje się z upływem siedmiodniowego terminu wypowiedzenia.

6. Obowiązująca wersja regulaminu jest dostępna na Portalu.

§17. Sąd właściwy

Prawem właściwym dla wszystkich stosunków prawnych wynikających z Regulaminu jest prawo polskie. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy według zasad ogólnych.

§18. Obowiązywanie Regulaminu.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2024 r.